זעם בפורום קו העימות: "פיתו בשוחד כסף את תושבי הדרום"

    קובי פינקלר 1 Comment on זעם בפורום קו העימות: "פיתו בשוחד כסף את תושבי הדרום"

    יו"ר פורום קו העימות בצפון בכנס ועידת התאגידים: "המדינה חושבת שאנחנו בצפון – ערבים, ולכן היא לא סופרת אותנו. פיתו בשוחד כסף את תושבי הדרום לחזור לבתים שלהם. קודם תביאו ביטחון לתושבים". אלון דוידי, ראש עיריית שדרות: "גם לרמטכ"ל וראשי הצבא ששמעו ממני ביקורות לאורך השנים להמשיך בלחימה – יש אחריות לאסון"

    צילום: פורום קו העימות
    17:44
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on המבקר דורש מנתניהו והרמטכ"ל: לשתף פעולה עם הבדיקה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפאנל במסגרת ועידת איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות באילת, השתתפו אלון דוידי, ראש עיריית שדרות; איתמר רביבו, ראש מועצה אזורית חבל אשקלון ומשה דוידוביץ, ראש מועצה אזורית מטה אשר.

    לדברי אלון דוידי, ראש עיריית שדרות: "מבחינתי כל נציגי הממשלה, נתניהו, גנץ, איזנקוט ועוד נכשלו יום אחר יום. הם ביססו את הקונספציה. לעולם לא אתלה את ההחלטות שלי בהחלטות של נתניהו או גנץ. הרי הם צפצפו עליי ועל התושבים. לנתניהו יש את האחריות הגדולה ביותר כי היה ראש ממשלה בזמן האסון, אבל גם לרמטכ"ל וראשי הצבא ששמעו ממני ביקורות לאורך השנים להמשיך בלחימה".

    לדבריו: "מנהלת תקומה זו בשורה גדולה. צריך לתרגם אותה לשאר הארץ. חלק ממנה כ6 מיליארד הולכים לשיקום הקיבוצים. גם בשדרות לשיקום התושבים".

    משה דוידוביץ, ראש מועצה אזורית מטה אשר ויו"ר פורום יישובי קו העימות, תקף את מדיניות הממשלה במלחמה: "אנחנו מדברים על "ביטחון" – מה זה ביטחון? לפי המילון – היעדר סכנה ו-ודאות. לתושבים שלנו בצפון אין את שניהם. פיתו בשוחד כסף את תושבי הדרום לחזור לבתים שלהם. קודם תביאו ביטחון לתושבים ואז תחזירו אותם. תחזירו ביטחון בתוך עזה ובתוך לבנון".

    דוידוביץ תקף: "6 חודשים תושבים שלי חיים בחדר של 14 מטר, משפחות שלמות בחדר. אין מנהיגות, אין אומץ, אין הכלה, אין כיוון ואין מדיניות וממשל. בדרום אחרי 100 ימים עשו תוכנית והביאו את תקומה עם 18 מיליארד ₪. בצפון, אחרי חצי שנה מלחמה, אנשים עדיין לא יודעים מתי הם חוזרים הביתה".

    לדבריו: "המדינה חושבת שאנחנו בצפון ערבים, ולכן היא לא סופרת אותנו. אנחנו, ראשי יישובי קו העימות, נפגשנו פעמיים עם ראש הממשלה. הועברו מסרים ברורים מאוד. כשאנחנו ביקשנו מה תרחיש הייחוס להחזרת תושבנו – שר האוצר אמר לי לדרוש תשובה. גלנט אמר לו "מה אתה דוחק בראש הממשלה? לא ניתן לאויב שלנו את זה".

    לדברי איתמר רביבו, ראש מועצה אזורית חבל אשקלון: "עד שלא תהיה בשורה אמיתית, ותושבים ירגישו ביטחון אמיתי, הם לא יחזרו לבתיהם. זו מציאות שאנו דורשים שאחרי ה7 באוקטובר לא תהיה. אנחנו רואים שהקונספציה לא השתנתה בתפיסת ההתקפה וההגנה. חובת ההוכחה על המדינה והצבא".

    על מנהלת תקומה, הוסיף: "הפקידות יותר חזקה מהדרג הנבחר ואנו רואים שמנהלת תקומה מתעכבת בגלל זה. חשוב בעיקר הביצוע של תקומה. חשוב שתקציבי העוטף יוכפלו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אם אדון דוידי לא רצה להחזיר את התושבים אז לא היה נותן להם אפשרות לחזור
      כנראה הכסף דיבר